Treść strony

 

Różni podróżni – standardy obsługi

Na stronie Państwowego Funduszu Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych możemy zapoznać się ze standardami obsługi osób ze szczególnymi potrzebami, w tym osób z niepełnosprawnościami, w kolejowym i drogowym transporcie zbiorowym.

Znajdziemy tu sześć publikacji:

  1. Standard informowania i komunikowania się w transporcie miejskim;
  2. Standard informowania i komunikowania się w transporcie kolejowym i międzymiastowym;
  3. Standard pomocy w podróży w transporcie miejskim;
  4. Standard pomocy w podróży w transporcie kolejowym i międzymiastowym;
  5. Standardy badawcze:
    • badanie potrzeb pracowników transportu publicznego w zakresie obsługi osób ze szczególnymi potrzebami,
    • badanie potrzeb i satysfakcji podróżnych ze szczególnymi potrzebami w odniesieniu do transportu publicznego;

    6. Standard szkoleniowy.

Istotną cechą tych reguł jest uniwersalny charakter, co ma pozwolić na ich jednolite stosowanie zarówno w transporcie zbiorowym kolejowym, jak i drogowym (miejskim i międzymiastowym). Mają to być gotowe narzędzia do wykorzystania przez przewoźników/operatorów i organizatorów transportu zbiorowego.

PFRON zaprasza do zapoznania się z wyżej wymienionymi standardami i prosi o przesyłanie swoich uwag, sugestii i komentarzy na adres: standardyptz@pfron.org.pl

Opinie będą zbierane do 31 grudnia 2022 r.

Publikacje dostępne są na stronie PFRON.

Standardy te zostały opracowane w projekcie „Szkolenia dla pracowników sektora transportu zbiorowego w zakresie potrzeb osób o szczególnych potrzebach, w tym osób z niepełnosprawnościami” w ramach Osi Priorytetowej II Efektywne polityki publiczne dla rynku pracy, gospodarki i edukacji Działanie 2.6 Wysoka jakość polityki na rzecz włączenia społecznego i zawodowego osób niepełnosprawnych Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój 2014‐2020. Projekt realizowany jest w partnerstwie PFRON z Urzędem Transportu Kolejowego i Instytutem Transportu Samochodowego.

Projekt służy wprowadzaniu w transporcie publicznym zasad obsługi przyjaznych i dopasowanych do potrzeb wszystkich pasażerów, zwłaszcza osób o szczególnych potrzebach, w tym osób z niepełnosprawnościami. Jego celem głównym jest podnoszenie kompetencji pracowników sektora transportu zbiorowego w zakresie profesjonalnej obsługi osób o szczególnych potrzebach, w tym w szczególności osób z niepełnosprawnościami poprzez opracowanie standardów obsługi osób o szczególnych potrzebach korzystających z transportu zbiorowego i działania szkoleniowe.

Błąd: Nie znaleziono pliku licznika!Szukano w Link do folderu liczników


Artykuł publikowany w ramach projektu „TYFLOSERWIS 2021–2024 INTERNETOWY SERWIS INFORMACYJNO-PORADNICZY", dofinansowany ze środków Państwowego Funduszu Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych.