Treść strony
Różni podróżni – standardy obsługi
Na stronie Państwowego Funduszu Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych możemy zapoznać się ze standardami obsługi osób ze szczególnymi potrzebami, w tym osób z niepełnosprawnościami, w kolejowym i drogowym transporcie zbiorowym.
Znajdziemy tu sześć publikacji:
- Standard informowania i komunikowania się w transporcie miejskim;
- Standard informowania i komunikowania się w transporcie kolejowym i międzymiastowym;
- Standard pomocy w podróży w transporcie miejskim;
- Standard pomocy w podróży w transporcie kolejowym i międzymiastowym;
- Standardy badawcze:
- badanie potrzeb pracowników transportu publicznego w zakresie obsługi osób ze szczególnymi potrzebami,
- badanie potrzeb i satysfakcji podróżnych ze szczególnymi potrzebami w odniesieniu do transportu publicznego;
6. Standard szkoleniowy.
Istotną cechą tych reguł jest uniwersalny charakter, co ma pozwolić na ich jednolite stosowanie zarówno w transporcie zbiorowym kolejowym, jak i drogowym (miejskim i międzymiastowym). Mają to być gotowe narzędzia do wykorzystania przez przewoźników/operatorów i organizatorów transportu zbiorowego.
PFRON zaprasza do zapoznania się z wyżej wymienionymi standardami i prosi o przesyłanie swoich uwag, sugestii i komentarzy na adres: standardyptz@pfron.org.pl
Opinie będą zbierane do 31 grudnia 2022 r.
Publikacje dostępne są na stronie PFRON.
Standardy te zostały opracowane w projekcie „Szkolenia dla pracowników sektora transportu zbiorowego w zakresie potrzeb osób o szczególnych potrzebach, w tym osób z niepełnosprawnościami” w ramach Osi Priorytetowej II Efektywne polityki publiczne dla rynku pracy, gospodarki i edukacji Działanie 2.6 Wysoka jakość polityki na rzecz włączenia społecznego i zawodowego osób niepełnosprawnych Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój 2014‐2020. Projekt realizowany jest w partnerstwie PFRON z Urzędem Transportu Kolejowego i Instytutem Transportu Samochodowego.
Projekt służy wprowadzaniu w transporcie publicznym zasad obsługi przyjaznych i dopasowanych do potrzeb wszystkich pasażerów, zwłaszcza osób o szczególnych potrzebach, w tym osób z niepełnosprawnościami. Jego celem głównym jest podnoszenie kompetencji pracowników sektora transportu zbiorowego w zakresie profesjonalnej obsługi osób o szczególnych potrzebach, w tym w szczególności osób z niepełnosprawnościami poprzez opracowanie standardów obsługi osób o szczególnych potrzebach korzystających z transportu zbiorowego i działania szkoleniowe.
Błąd: Nie znaleziono pliku licznika!Szukano w Link do folderu liczników
Artykuł publikowany w ramach projektu „TYFLOSERWIS 2021–2024 INTERNETOWY SERWIS INFORMACYJNO-PORADNICZY", dofinansowany ze środków Państwowego Funduszu Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych.
Dodano: 15-01-2022 19:36:44