Treść strony
Kongres Różnorodności
„Fixing tomorrow with diversity – czyli jak różnorodność wpływa na budowanie kapitału społecznego” – pod takim hasłem 23 stycznia 2020 roku odbył się w Warszawie VI Kongres Różnorodności. Wydarzenie to, skupiające przedstawicieli biznesu, administracji publicznej, świata akademickiego i organizacji pozarządowych, zorganizowane zostało przez Henkel Polska i BETTER.
Podczas tegorocznej, szóstej już edycji wydarzenia, która odbyła się w Międzynarodowym Centrum Kultury Nowy Teatr, rozmawiano o idei różnorodności oraz o tym, jak oddziałuje ona na budowanie kapitału społecznego w różnych dziedzinach życia.
Wśród prelegentów tegorocznego Kongresu znaleźli się między innymi: B. Bix Alliu – zastępca szefa misji Ambasady Stanów Zjednoczonych w Warszawie, Jan Jakub Wygnański – prezes Pracowni Badań i Innowacji Społecznych „Stocznia”, Katie Hill – przedstawicielka B Corp Governance Council, Piotr Kowalczuk – zastępca Prezydenta Miasta Gdańsk oraz Aleksandra Przegalińska – adiunkt w Katedrze Management in Digital and Networked Societies, w Akademii Leona Koźmińskiego.
Co roku na kongresie organizowany jest Przegląd „Praktycy Różnorodności”, podczas którego prezentowane są najciekawsze projekty społeczne. Podczas tegorocznego przeglądu jedną z promowanych inicjatyw była restauracja Different – pierwsza w Polsce, której klienci są obsługiwani w całkowitej ciemności i wyłącznie przez niewidomych kelnerów. Opowiedziała o niej Anna Bocheńska z Fundacji Człowiek w Potrzebie, która podkreślała, jak ważne w życiu osób niewidomych jest zatrudnienie. Mówiła o tym, że praca w tej wyjątkowej restauracji to dla wielu osób niewidomych nowa jakość życia. „To, co najczęściej od nich słyszymy, to: mam kontakt z ludźmi, mogę z nimi rozmawiać, czuję się wartościowym człowiekiem” – mówiła.
Wyróżniono również organizowany dla dzieci z domów dziecka projekt „Samodzielność Od Kuchni”, pomysł wydawania dwumiesięcznika „Kosmos dla Dziewczynek”, które pokazuje dziewczynkom, że można mieć różne pasje (również te, powszechnie uważane za chłopięce). Mówiono także o inicjatywie Rebelki, organizowanej przez firmę Henkel Polska – dla uczennic liceum, Inicjatywie SPOT – niosącej wsparcie w remontowaniu i adaptowaniu budynków dla organizacji społecznych oraz o Centrum Aktywności Międzypokoleniowej Nowolipie – miejscu, w którym młodzi ludzie przychodzą, by spędzić trochę czasu z seniorami.
Uczestnicy VI Kongresu Różnorodności mogli też posłuchać o tym, jak różnorodność rozwija się w Stanach Zjednoczonych, gdzie działa ok. 1,5 mln organizacji pozarządowych oraz o tym, jak promuje i wspiera ideę różnorodności miasto Gdańsk.
Firma BETTER natomiast przedstawiła raport z efektów realizacji programu „W drodze do pracy”, organizowanego przez Henkel Polska i Fundację Miejsce Kobiet, w którym biorą udział kobiety pozostające przez dłuższy czas bez zatrudnienia.
Uczestnicy Kongresu zastanawiali się również nad tym, jak z różnorodnością radzą sobie sztuczna inteligencja i nowe technologie.
Wydarzenie odbyło się pod patronatem merytorycznym Karty Różnorodności, koordynowanej przez Forum Odpowiedzialnego Biznesu. Patronami medialnymi wydarzenia byli: Personel i Zarządzanie, employerbranding.pl; proto.pl; ngo.pl; nienieodpowiedzialni.pl.
Błąd: Nie znaleziono pliku licznika!Szukano w Link do folderu liczników
Artykuł publikowany w ramach projektu „TYFLOSERWIS 2018–2021 INTERNETOWY SERWIS INFORMACYJNO-PORADNICZY", dofinansowany ze środków Państwowego Funduszu Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych.
Dodano: 03-02-2020 13:39:38