Treść strony
Karty płatnicze z ułatwieniem
Bank Santander wprowadził do swojej oferty nowe karty – pionowe, wykonane z materiałów pochodzących z recyklingu, i co najważniejsze dla osób z dysfunkcją wzroku – z ułatwieniem zwanym blind notch.
Jest to wcięcie wykonane na jednej z krótszych krawędzi plastiku. Dzięki temu rozwiązaniu niewidomi i słabowidzący klienci będą mogli np. łatwiej zorientować się, którą stroną powinni włożyć kartę do bankomatu lub terminala. Dodatkowo karty mają kontrastową kolorystykę, duże, wyraźne logotypy oraz wypukłość na awersie.
Pracownicy banku konsultowali swój projekt z ekspertami z firmy Utilitia zajmującej się dostępnością usług dla osób z niepełnosprawnościami. – To zaskakujące, że tak niewielka i pomysłowa modyfikacja wyglądu karty może tak bardzo ułatwić korzystanie z niej osobom z niepełnosprawnością wzroku – mówi Mikołaj Rotnicki z Utilitia.
Warto wspomnieć, że karty z blind notch [z ang. wycięcie, wrąb] umożliwiające dokonywanie zakupów z odroczoną płatnością wydaje także klientom z Polski czeska firma Twisto.
Santander Bank Polska ma także inne udogodnienia dla osób niewidomych. W tym roku powstał pilotażowy oddział we Wrocławiu, w którym zastosowany został m.in. tyflograficzny plan oddziału z oznakowaniem w alfabecie Braille’a, ścieżki dotykowe oraz system nawigacji przestrzennej Totupoint. Poza tym 90% z ponad 1500 bankomatów banku ma co najmniej jedno udogodnienie w postaci m.in.: udźwiękowienia, możliwości przełączenia w tryb wysokiego kontrastu, wygaszenia ekranu lub oznaczenia w alfabecie Braille’a.
Błąd: Nie znaleziono pliku licznika!Szukano w Link do folderu liczników
Artykuł publikowany w ramach projektu „TYFLOSERWIS 2021–2024 INTERNETOWY SERWIS INFORMACYJNO-PORADNICZY", dofinansowany ze środków Państwowego Funduszu Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych.
Dodano: 22-10-2021 12:03:39