Treść strony

 

By język obcy przestał być obcy - Mikołaj Jabłoński

Jak skutecznie uczyć się języków obcych, będąc osobą słabowidzącą? Jak zacząć mówić w danym języku? Spróbowałem odpowiedzieć na te pytania wraz z Julią Augustyniak, absolwentką filologii angielskiej na uniwersytecie SWPS. Skonfrontowałem jej doświadczenia z uczeniem się języka obcego od podstaw z moimi, ponieważ sam od czterech lat studiuję filologię włoską na Uniwersytecie Kardynała Stefana Wyszyńskiego.

Hipoterapia dzieci niewidomych - Dorota Makowiecka

W tym artykule chciałabym przybliżyć Państwu temat hipoterapii osób z dysfunkcjami wzroku. Od blisko 12 lat prowadzę takie zajęcia dla dzieci i młodzieży w Ośrodku Szkolno-Wychowawczym w Laskach.

Najważniejszy był drugi człowiek - Aleksandra Bohusz

Obecny czas i okoliczności skłaniają wielu z nas do głębszej refleksji nad życiem, jego sensem i tym, co będzie z nami po śmierci. Wspominamy też ludzi, którzy już „przeszli na drugą stronę”, ale przez to, jacy byli, ciągle ich kochamy i chcemy wyrażać naszą wdzięczność w stosunku do nich.

Mamo, tato, czy wiecie, jak widzę? - Aneta Bester

Jestem przekonana, że wszyscy zdajemy sobie sprawę, jak ważny w funkcjonowaniu człowieka jest wzrok i widzenie, zatem zbierzmy te informacje w całość:

By nie przeoczyć dysfunkcji oczu - Aneta Bester

Oczekiwanie na dziecko, a potem jego przyjście na świat stanowi dla rodziców jeden z najważniejszych momentów w życiu, wiąże się zwykle z wielkimi emocjami, dozą niecierpliwości, ale i z zaciekawieniem, kim będzie ta nowa osóbka i jak zmieni ona życie całej rodziny. W wyczekujących na potomstwo rodzicach mimowolnie rodzą się różnego rodzaju wizje oraz pragnienia związane z dzieckiem, a także nadzieja, że staną się one rzeczywistością. Natomiast co, jeśli wymarzony i wyczekiwany obraz narodzonego dziecka okazuje się być odmienny, niż ten rzeczywisty?